
Ponieważ przyszłość pracy biurowej jest obecnie bardzo niepewna, wielu z nas będzie potrzebować miejsca w domu dla dzieci od dziewiątej do piątej; Oto jak najlepiej wykorzystać projekt domowego biura
1. Komfort to podstawa
Wybór odpowiednich mebli do nowej przestrzeni biurowej w znacznym stopniu wpłynie na nastrój i produktywność i powinien być pierwszą rzeczą, którą należy wziąć pod uwagę podczas projektowania środowiska pracy w domu.
Ergonomiczne krzesło biurowe to niezwykle opłacalna inwestycja, jeśli zamierzasz pracować zdalnie dłużej niż jeden dzień w tygodniu; wybierz coś z solidnym, wysokim oparciem, które zapewnia dobrą postawę i podłokietnikami, które można podnieść, aby dopasować je do pozycji na biurku. Samo krzesło powinno mieć również regulowaną wysokość, aby można było prawidłowo ustawić zarówno ekran komputera, jak i powierzchnię biurka; pamiętaj, że podczas długiego siedzenia biodra powinny znajdować się nieco wyżej niż kolana. Niektóre firmy mogą być w stanie zaoferować pomoc finansową przy zakupie nowych mebli biurowych, ponieważ miejsce pracy powinno nadal przestrzegać wytycznych dotyczących zdrowia i bezpieczeństwa, aby zapewnić sobie dobre samopoczucie w przyszłości.
2. Wybór miejsca pracy
Zakup nowego biurka będzie w dużej mierze zdeterminowany ilością wolnego miejsca, w którym możesz je umieścić. Jeśli masz szczęście, że masz dedykowany wolny pokój, który może przekształcić się w oddzielne biuro, na rynku dostępnych jest wiele opcji, które spełnią Twoje oczekiwania. potrzeb, zarówno praktycznych, jak i estetycznych. Upewnij się, że wybrane biurko jest wystarczająco głębokie, aby wygodnie pomieścić komputer (niezależnie od tego, czy jest to monitor, czy laptop), a także klawiaturę, a także powinno mieć miejsce na zapisywanie notatek i przechowywanie dokumentów bez zagracenia powierzchni.
Większość komercyjnych biurek jest szczególnie głęboka, ale nie zakładaj tego samego w przypadku biurek domowych, które są często bardziej kompaktowe. Jeśli wciskasz przestrzeń biurową w istniejący pokój, możesz mieć mniejszą elastyczność w wyborze rodzaju biurka; Składane biurka są idealne do pracy w niepełnym wymiarze godzin w kuchni lub recepcji, lub możesz zbudować półkę biurka w szafce, aby można ją było łatwo zamknąć w godzinach wolnych od pracy. Jeśli zauważysz, że cierpisz na ból pleców, rozważ zainwestowanie w stojące biurko, aby umożliwić sobie zmianę pozycji i rozciąganie kręgosłupa w ciągu dnia.
3. Miej genialne pomysły
Ustawienie biurka obok okna nie tylko poprawi nastrój dzięki naturalnemu przenikaniu światła, ale także pomoże obniżyć rachunki za prąd. Skieruj ekran komputera tyłem do okna, aby uniknąć odblasków, lub zainwestuj w osłonę ekranu przeciwodblaskowego, jeśli nie jest to możliwe.
Jeśli chodzi o sztuczne oświetlenie, regulowana lampka biurkowa to świetne rozwiązanie do pracy w ciemniejszych miesiącach; upewnij się, że rzuca wystarczająco dużo światła, aby oświetlić obszar, w którym pracujesz, i unikaj wszystkiego, co kieruje żarówkę do oczu, ponieważ może to powodować zmęczenie oczu przez dłuższy czas. Wybierz żarówki, które są pośrednie między ciepłem a chłodem, ponieważ zbyt chłodne może wydawać się szorstkie i kliniczne, a zbyt ciepłe, a będziesz chciał zakończyć pracę na cały dzień i kucnąć na sofie. Około 700 lumenów powinno wystarczyć i najlepiej zastosować je w światłach z funkcją ściemniania, aby można było kontrolować poziom światła w ciągu dnia.
4. Trzymaj bałagan na dystans
Podczas gdy tradycyjne biura zwykle korzystają z posiadania dużej ilości miejsca do przechowywania w postaci szafek na dokumenty oraz tac odbiorczych i nadawczych, większość biur domowych nie oferuje tego samego luksusu. Dlatego ważne jest, aby nadać priorytet temu, co musi być dostępne na co dzień, aby uchronić powierzchnię roboczą przed zalaniem. Sprytnie wykorzystaj przestrzeń na ścianie, zawieszając półki nad biurkiem, jeśli to możliwe, aby przechowywać pliki i foldery z dala od biurka, ale nadal w zasięgu ręki.
Biurka z wbudowanym schowkiem są idealne, jeśli brakuje Ci miejsca; szuflady czy szafki pod blatem staną się nieocenione do przechowywania codziennego bałaganu, takiego jak artykuły papiernicze i notatniki, dlatego warto zastanowić się nad tymi praktycznymi aspektami przed zakupem samego biurka. IKEA oferuje szeroką gamę szafek na akta i szuflad, które można wykorzystać jako podstawę biurka, a następnie dostosować za pomocą blatu, jeśli szukasz rozsądnego rozwiązania, które nie rozbije banku.