Główna Informacje Pojedziemy szybciej koleją do Ełku i Olsztyna. Ale po 2019 roku…
6

Pojedziemy szybciej koleją do Ełku i Olsztyna. Ale po 2019 roku…

Pojedziemy szybciej koleją do Ełku i Olsztyna. Ale po 2019 roku…
0
6

PKP PLK zamierza przebudować linii kolejowej Olsztyn-Ełk, która przebiega m.in. przez Korsze i Kętrzyn. Na efekty będziemy musieli jednak poczekać, gdyż dopiero na rok 2019 zaplanowano ogłoszenie przetargu na roboty budowalne.

 

O zamierzeniach PKP PLK poinformował prezes Ireneusz Merchel, na konferencji prasowej, która odbyła się w Urzędzie Wojewódzkim w Olsztynie. Zaznaczył też, że umowa na opracowanie projektu zelektryfikowanej linii  Korsze- Ełk została podpisana już w październiku ubiegłego roku.

– Założenie jest takie, że w roku 2019 ogłosimy przetarg na roboty budowlane – dodał Ireneusz Marchel. – Dlaczego w 2019? Równolegle będziemy realizować modernizację linii Szczytno-Ełk. Chodzi o możliwość wyznaczenia tras objazdowych.

Na trasie Olsztyn-Ełk mają m.in. zostać wymienione tory. Pozwoli to osiągnąć na tych odcinakach prędkości do 120 kilometrów na godzinę, a miejscami nawet 160 km/godz.

red

Komentarze(6)

  1. całe szczeście ze hamulcowych radnych tam nie ma bo przebudowy niebyłoby wogole, no chyba ze ich firmy miałyby w tym udział to może moze….

    1. Obawiam się, że cała ta przebudowa jest robiona właśnie pod firmy, które mają na tym zarobić. Nie bez przyczyny funkcjonują w obiegu opinie, że polską koleją rządzą banksterzy.

  2. Ktoś kto popiera tę przebudowę jest chyba regularnym kretynem. Wywalona gigantyczna kasa dla skrócenia czasu o kilkanaście minut. Mało tego. Na zmodernizowanych trasach jest wyższy koszt dostępu do infrastruktury. To oznacza, że przewoźnicy zapłacą więcej, a w konsekwencji i pasażerowie. Trasa będzie korytarzem tranzytowym TEN-T czyli głównie dla tranzytu towarów. Wobec tego wyleci z niej trochę pociągów pasażerskich. Jeżeli skład cystern z chemią wykolei się np. w Giżycku – możemy zapomnieć o Niegocinie. Trasa w obecnej formie ma potencjał do prowadzenia turystyki kolejowej. W ostatnie wakacje kursował skład z parowozem uruchomiony przez TUR-KOL. Pociąg przyciągnał kilkaset osób, które przez parę dni kwaterowały w Kętrzynie lub okolicach. Wzdłuż modernizowanej trasy staną wysokie na 9 metrów ekrany akustyczne skutecznie psujące panoramę miasta. Mało? Panie Majchrzak, pomyśli Pan trochę zanim Pan napisze kolejny tekst o sprawie, o której nie ma Pan bladego pojęcia.

  3. – no i znowu, i znowu, pretekst
    by zapytać
    naszych bliskich, Wykształconych-Obowiązkowo-Członków-Władzy,
    skąd Obywatel-Pracujący-Racjonalnie ma mieć motyw
    do płacenia podatków?…
    – no chyba tylko z takiej samej głupoty, no nie?…
    – no cuda, Panie Jezu i Trzej Królowie
    – dwa tysiące lat nauki a Uczeni-W-Pisaniu wciąż głupi
    – oni Wielcy budują akwedukty gdy Prostaczkowie wodociągów używają…
    – no cuda – i to ogłaszają.

Pozostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *