Główna Felietony Felieton Rypiny: Kto kręci na rondach?

Felieton Rypiny: Kto kręci na rondach?

Felieton Rypiny: Kto kręci na rondach?
0
153

Mimo, że od otwarcia kontrowersyjnej Obrońców Westerplatte Bis minęło już pół roku, wciąż nie ustalono statusu nowego połączenia. Władze miasta chcąc przeforsować lukratywny dla branży budownictwa drogowego kontrakt, już kilka lat temu zmieniły swoją argumentację, nazywając dzisiejszą aleję Pileckiego – nie małą obwodnicą lub obwodnicą śródmieścia, ale lepiej brzmiącą dla ucha – ulicą komunikującą Osiedle Piastowskie ze Strażą Graniczną. Zarząd Dróg Wojewódzkich widziałby natomiast usankcjonowanie istniejącego stanu rzeczy, czyli uznanie rzeczywistego skrótu dla tranzytu – za nowy przebieg drogi wojewódzkiej nr 592 w obszarze miasta.

 

Bez wątpienia, z chwilą zarzucenia prac na drodze nr 16, zlecenie wykonania osławionej ulicy Obrońców Westerplatte Bis, było ukłonem władz miasta wobec firm mających na Warmii i Mazurach duże rezerwy mocy przerobowych. Mówił o tym sam burmistrz na okazjonalnej konferencji. Wykonanie nowego połączenia drogowego wyręczyło również Zarząd Dróg Wojewódzkich w zakresie konieczności rozwiązania problemu wąskiego gardła na ulicy Pocztowej, gdzie splata się ruch z dróg nr 591 i 592. Aleja Pileckiego wraz z Rondem Witosa posłużyła więc nie tyle mieszkańcom, ile branży budownictwa drogowego oraz Zarządowi Dróg Wojewódzkich w Olsztynie, podległemu Urzędowi Marszałkowskiemu województwa Warmińsko-Mazurskiego. To jaskrawy przykład poświęcenia interesu mieszkańców Kętrzyna partykularnemu interesowi politycznemu Burmistrza Hećmana. Należy też podkreślić, że wykonanie tej trasy skutecznie osłabiło naszą pozycję negocjacyjną w sprawie zewnętrznej obwodnicy miasta. Zarząd Dróg Wojewódzkich traktuje uzyskany po otwarciu alei Pileckiego układ drogowy Kętrzyna jako docelowy, dążąc do wprowadzenia na ulice miasta wzmożonego ruchu ciężarowego, który ruszy po przebudowie i wzmocnieniu drogi nr 592 na całym jej przebiegu. Zatem w interesie Kętrzyna leży dzisiaj zablokowanie przebudowy drogi Kętrzyn – Giżycko mającej przejąć tranzyt z drogi nr 16, przynajmniej do czasu wykonania północnej obwodnicy miasta Kętrzyn według zgłoszonej przeze mnie koncepcji.

Miasto wciąż jednak utrzymuje, że przelot od Bałtyckiej po Sikorskiego z wykorzystaniem ulic Szpitalnej, Skłodowskiej i Pileckiego, to trasa dedykowana ruchowi miejscowemu i docelowo – źródłowemu. Tymczasem żadne z założeń nie znajduje potwierdzenia w oficjalnym sposobie organizacji ruchu (!). Kto więc dziś kręci na rondach? Niekompetencja miasta i ukryty polityczny cel Burmistrza Hećmana, po raz kolejny doprowadziły do infrastrukturalnej katastrofy. Burmistrz, wyręczając partyjnych kolegów zarządzających drogami wojewódzkimi z budowy obwodnicy Kętrzyna, jako osoba absolutnie nierozumiejąca prawideł rządzących ruchem drogowym, sprowadził na nasze miasto nowe zagrożenia z ruchem tranzytowym. Mleko się rozlało, ale winni nie mają cywilnej odwagi, aby przyznać się do błędu i prawdopodobnie stąd ta tytułowa manipulacja przy oznakowaniu rond.

W czym rzecz? Wyjaśniam. Po uruchomieniu Obrońców Westerplatte Bis, przed rondami leżącymi w ciągu Szpitalna – Skłodowskiej – Pileckiego stanęły nowe tablice kierunkowe. Wjeżdżając na Rondo Witosa, wbrew oficjalnej doktrynie miasta, nowa tablica nie wskazuje już dojazdu do Szpitala lub Osiedla Piastowskiego, ale informuje, że skręt w lewo w ulicę Szpitalną jest wylotem na Bartoszyce. Ulica Bałtycka jest jednak drogą wojewódzką i przenosi ruch tranzytowy. Zatem informacja nie jest dedykowana dla kierowców wyjeżdżających z Kętrzyna. To po prostu ciche przyzwolenie na przekierowanie ruchu obcego z drogi 592 na ulice Szpitalną, Skłodowskiej i Pileckiego. Dlaczego ciche? Bo oznakowania nie uzupełniono numerem 592. Gdyby tak się stało, mielibyśmy fatalne rozwiązanie ale i jasność sytuacji. W tej chwili tranzyt rozjeżdża ulice miejskie, ale remonty zniszczonej infrastruktury będą finansowane z miejskiej kasy – czyli z kieszeni podatników. Przekierowanie ruchu na skrót do którego nikt nie chce się przyznać, pozwoliło również zatuszować problem Ronda Dmowskiego. Wadliwie wykonana przebudowa ulicy Traugutta wraz z wymienionym rondem, to powód do wstydu nie tylko dla projektantów ale także dla politycznej „wierchuszki” z urzędu marszałkowskiego i policji ruchu drogowego „klepiącej” tego bubla. Zmniejszenie wolumenu ruchu w oczywisty sposób zmniejszyło liczbę kolizji na feralnym skrzyżowaniu, co nie zmienia faktu że jest ono wciąż niebezpieczne. Kręcących na rondach, jest więc całkiem sporo.

Rafał Rypina

Komentarze(153)

  1. I znów ta nieszczęsna Westerplatte Bis. Ale trudno nie poruszać tematu, jak wałek przybiera rozmiary walca drogowego. Pozdrawiam Panie Rafale.

    1. Niech Pan Rypina i jego nowy pracownik slynny zięć zbudują obwodnicę z teściami i koalicjantem.I skoncza się klopoty.

      1. Burmistrzowie innych miast z naszego województwa potrafili się postarać o obwodnice. Jeśli nasz nie potrafi, to niech nie startuje w następnych wyborach. To być albo nie być naszego miasta.

    2. Mragowo ma dopiero pół obwodnicy.Duga połowa razem z kawalkiem „16 ” Borki -Mragowo o dlugosci 23,8 km w tym obwodnica 4,1 km ma kosztować 660 milionów. 16 to droga krajowa i niestety od Mrągowa do Ełku na razie cisza.Jakie są realne możliwości Kętrzyna w tym zakresie otoczonym drogami wojewódzkimi ?Tak szczerze Panie Rypina.Gdzie jest chociaż pomysł na Pana ekipy na takie przedsięwzięcie ?Cisza.I w końcu jaki jest ten tranzyt?A Westerplatte bis jest ok.Zupelnie inaczej jeździ się po mieście. I Panie Rypina -trzeba zaprosić kolegę Szmita -niech opowie o obwodnicy Kętrzyna.Władza to nie tylko ciepła posadka ale realne problemy.Bicie piany za naszą kasę to trochę mało. Pozdrawiam.

      1. Jestem zdziwiony, że burmistrz nie potrafi sam tego załatwić i chce by za niego sprawę załatwił Rypina. Przecież on rządzi w Kętrzynie. A jak nie potrafi, to faktycznie niech odda władzę.

        1. Dlatego że jest cisza z 16-tką, województwo oraz Szmit ze zgrają postanowili że od Mrągowa część ruchu w kier. wschodnim pójdzie przez Kętrzyn czyli drogą 591 a dalej 592 w strone NGI. Po to wzmacniali drogę Mrągowo – Kętrzyn i po to teraz przebudowa drogi Kętrzyn – Giżycko. A debile się cieszą.

      2. Bzdury piszesz panie obserwator. Drogi wojewódzkie przebiegające przez Kętrzyn, po przebudowie i stworzeniu alternatywnej trasy dla wschodniego odcinka DK16, mają zostać przemianowane na krajowe. Doszli do wniosku, że 16-tka koło Orzysza w Grzegorzach itp. nie spełnia parametrów drogi krajowej, a na budowę S16 nie mają kasy.

          1. Jak przemianują, szansa przepadnie, bo użyją argumentu hećmanowiczów, że ruch już został wyprowadzony z centrum.

          2. Nim przemianują, to już dawno rozjeżdżą nam ulice, a Kętrzyn się wyludni i zostaną sami starcy.

          3. GDDKiA nie ma kasy na obwodnice. Jedyna szansa, to zbudować ją teraz i za środki unijne.

  2. Panie Radny, na rondach i nie tylko, kręcą lody i każdy o tym wie. Teraz przebudowa Mazowieckiej i co, tiry wjadą w miasto?

      1. Proszę nie zapominać, że przy ulicy Skłodowskiej też mieszkają ludzie. Chcecie nas wykończyć psychicznie i nerwowo.

      2. Oj tam oj tam 20 tirow na krzyż przez cale miasto. Wielkie mi halo.Zadna obwodnica tu nie jest potrzebna.W Bartoszycach co innego.Wiadomo granica .Budowanie obwodnicy nie jest sprawą burmistrza tylko wojewodztwa i rządu. I przestańcie juz bić pianę. Ani Giżycko ani Mrągowo nie mają takich dróg jak Kętrzyn (to jest zadanie burmistrza)chociaż mają obwodnice.Rypina niech w końcu coś zrobi z kolegami z pisu.Mają władzę i kasę. A Szmit jest wiceministrem infrastruktury.Rypina i Prokop powinni bezpośrednio z nim rozmawiać o obwodnicy.Wtedy się okaże na ile to w ogóle jest możliwe i w jakiej perspektywie. 2040-70?

        1. Jak województwo rozpocznie przebudowę drogi Giżycko-Ketrzyn, to i Szmit nie pomoże, a wtedy to Ketrzyn zapłacze.

        2. A o planowanych przejściach granicznych Rudziszki i Michałkowo słyszałaś? Po to robią te drogi wokół Kętrzyna, a nie dla kmiotów z PGRów.

          1. Po otwarciu przejść, planowane jest przekwalifikowanie dróg wojewódzkich na krajowe, a Kętrzyn bez obwodnicy tradycyjnie zostanie w dupie za całym światem.

    1. A gdyby radny Rypina nie napisał felietonu, to byście się nawet nie dowiedzieli jaki pasztet wam szykują.

      1. Bardzo dobrze ze Pan Rafał obrazowo napisał w co tu się pogrywa, ale jeszcze potrzeba dalszych i zdecydowanych ruchów.

        1. A czy pan radny chociaż pofatygował się na konsultacje dotyczące drogi na Giżycko i przedstawił swoje uwagi, czy tylko rozpisuje się bezproduktywnie na łamach Tygodnika Kętrzyńskiego?

          1. Słyszałem, że był i ostro pojechał po tym projekcie. Frekwencja ponoć zerowa. Szacun dla Pana Rypiny.

    1. To co proponuje marszałek w temacie drogi i ministerstwo w temacie kolei, jest bardzo szkodliwe dla naszych okolic. Przewóz paliw i chemikaliów przez Mazury? Kto to wymyślił?

    2. Ulicą Skłodowskiej już jeździ bardzo dużo samochodów i jeszcze mają dojść Tiry? A obok przecież jest Szpital i chorzy mają być koło tego hałasu i spalin.

  3. Wszystko fajnie z jednym malutkim ale. Niech lepiej Pan wszechwiedzący najlepiej Rypina najpierw pokaże choćby źródełko które by sfinansowało wszelkiego rodzaju światłe i górnolotne wizje infrastrukturalne (np. szpital koło BP, skrót kolejowy do Czerwonki a teraz obwodnica). Jak czytam o tych planach to mam wrażenie że Kętrzyn to prawie Warszawa (nawet śródmieście ma!). Łatwo placem na mapie kreślić wizję (prawie jak w Misiu przy projekcie osiedla) i dorabiać do tego politykę ale gdzie rzeczywistość? Agituj Pan we władzach (także swoich partyjnych) lepiej żeby na tym znaku dorobili żółty numerek to przysłużysz się Pan do realizacji swoich postulatów a nie tylko pokrzykujesz w „felietonach” o nowej aferze jak Antek M. Jak robią to źle i jak nie robią to też źle.
    Ja się ucieszę jak coś się Panu uda z tych pięknych wizji wcielić w życie i nawet uwierzę w Pana moc sprawczą (bo na razie widzę duuuużo słów).

    1. Oj Mieciu chyba czytałeś felietony radnego Rypiny, albo po łebkach, albo bez zrozumienia. Praktycznie w każdym wypadku podane były jak to napisałeś źródełka. Zagłosuj na niego jak będzie startował na burmistrza, to wtedy będzie władzą wykonawczą z możliwością wykazania się. Teraz jest radnym z głosem doradczym, więc radzi.

      1. Oj czytałem czytałem z uwagą prawie każdy bo ciekawość mnie za każdym razem zżera co tym razem jest źle w naszym zaścianku oczami Pana Rypiny. Zagłosowałbym na Pana Rypinę gdyby Pan Rypina zamiast uprawiania kampanii wyborczej od dwóch lat i krzyczenia o spiskach i aferach (jak Antek i jego brać) zaczął działać i wreszcie coś pokazał że potrafi coś zrobić. Polityk ma mówić (a Rypina mówi) ale to nie znaczy że słowami coś zbuduje (i na razie tyle dzieła Pana Rypiny). Jeszcze poczekam półtora roku. Może Pan Rypina coś poza słowami wniesie i wtedy będzie nad czym się zastanawiać przy urnie. Póki co słowa i polityka….

      2. Teraz jest przede wszystkim urzędnikiem i to z branzy drogowo-komunikacyjnej. A gdy, jak to nazwales będzie władza wykonawczą, pod warunkiem że wystartuje i wygra, a do tego trzeba miec odwage nie tylko poparcie anonimowych internautów, to spojrzy na wszystko ze stołka władzy to okaże się jakie to jest proste.

          1. Według tych co byli w wydziale komunikacji, to kolejki są mniejsze, więc ze złą oceną bym nie przesadzał.

      3. Kętrzyn ma śródmieście jak każde miasto, a pieniądze leżą w zasięgu ręki. Trzeba tylko chcieć, a z tym obecna władza ma taaaaki problem.

    2. Popieram. Pilot pisarski ktoś ma jezyka niestety i ofwagi nie. Obecne stanowisko w powiecie upoważnia do korespondowania w tej kluczowej dla autora sprawie wystarczy pelkot polityczny przerobić na pismo do wierchuszki przekonać swoich przełożonych którzy płacą i biorą pensję i argumenty wysłać drogą służbową. To już nie rola radnego a urzędnika.

      1. Więc jakby nie patrzył zostało tylko działać. Jak trzeba to i spray się znajdzie do cyferek na znaku. Będzie tak jak Pan sobie wymarzył! Do dzieła Panie Rypina. Lud za Panem! (…coś Gierkiem mi to zalata…)

  4. No i bardzo dobrze gdyby była to 592. Remonty, odśnieżanie itp itd zeszłoby na Zarząd Dróg Wojewódzkich. Chyba Pan teraz przestrzelił Panie Rafale!!!!!

    1. No naprawdę masz głowę do interesu. Z naszej kasy wybudowaliśmy drogę za 7 baniek, która miała nam służyć, a ty teraz byś ją oddał gratis za odśnieżanie i sprzątanie. No z taką logiką, to ja się nie dziwię, że Heciek wygrywa.

      1. Hahaha idąc tym tropem po alei jeździć powinny tylko auta na NKE. Zagniatać i odśnieżać mieszkańcy okolicy. A przechodzić po pasach tylko mieszkający w po jej obu stronach.

        1. Dla ruchu tranzytowego w normalnych miastach buduje się obwodnice. Często z dużym dofinansowaniem unijnym.

          1. obwodnica musi byc to oczywista oczywistosc. a ulica wewnetrzna w miescie laczaca oba ronda to nasza ulica miejska ktora pomaga nam w komunikacji, jesli ktos tego nie umie zrozumiec i smuje teorie spisku jest tak samo pizniety jak ich teorie. nie uzywajcie tej ulicy w swoim planie komunikacji prywatnej i zyjcie w przeszlosci.

          2. Ktoś tu chyba stracił rozum z okresem. Rypina nie pisze o nieużywaniu ulicy, tylko krytykuje że leci nią tranzyt.

      2. No to z Ciebie niezły ekonom. Właśnie dlatego, że z budżetu miasta wyłożyliśmy tyle kasy, to trzeba teraz zaoszczędzić na jej eksploatacji!!!

        1. Nie. Tylko trzeba tak zorganizować ruch, żeby Pileckiego służyła Kętrzynowi, a nie kumplom burmistrza z dróg wojewódzkich. Proste?

          1. Nie, nie proste. Weź wreszcie pod uwagę dobro mieszkańców pod uwagę, a nie wyimaginowane rozgrywki pomiędzy władzą a kolesiami. Przestań wreszcie szukać wszędzie spisków.
            Moim zdaniem droga jest ok, z dwoma minusami, za wąska i brak przystanków autobusowych przy rondzie ks. Robaczewskiego.
            Zobacz jak zmniejszył się ruch ul. Sikorskiego. i to jest wielki plus, którego nie widzisz.

          2. Księdza Robaczewskiego? Może księdza Robaka. A droga jest skopana równo. Gdyby najmundrzejszy prawnik z BAUwanowa posłuchał Rypiny, to by dzisiaj na Pileckiego były po dwa pasy i ulica by się nie korkowała.

  5. Panie Burmistrzu Hećman, miarka się przebrała. Dlaczego robi Pan krzywdę naszemu miastu? Skoro nie ma Pan żadnego rozsądnego pomysłu na Kętrzyn, niech Pan lepiej ustąpi ze stanowiska burmistrza.

  6. Niech radny wykorzysta swoją wiedzę i zajmowane stanowisko i sle pismo do wojewody. Pilot pisarski jest teraz tylko ambicje polityczne przelać na możliwości prawne i sukces gotowy. A.. i przydałoby się zapomnieć o WesterplatteBis gdyż to już al. Witolda Pileckiego. Widać autorowi czas się zatrzymał i dalej jest tylko radnym.

    1. Za drogi wojewódzkie odpowiada niestety szef wojewódzki PSL, czyli szef twojego góru, więc to Heciek powinien słać pisma do swojego kolegi. No chyba, że słał i sprzedał Kętrzyn dla swoich polityczych korzyści?

      1. Powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie miedzy innymi dróg publicznych.

          1. No i to jest poziom zwolenników Hećka, którym nie przeszkadza, że ich pan zawalił sprawę i chcą by kto inny za nich to załatwił. Niech ustąpi i da szansę innym.

  7. Zauważyłam że ciężarówki jadące z Mrągowa i Giżycka w kierunku Batoszyc jadą przez Pileckiego ale z Batoszyc już wybierają stara trasę może warto policzyć zrobic badanie jaka to jest skala i skierować ruch aby zmniejszyć uciążliwości ruchu wewnętrznego.

    1. To proste. Pileckiego w kierunku szpitala często stoi w kolejce do ronda. Każdy stara się ten sajgon ominąć.

    2. Baranie, ruch wewnętrzny nie jest uciążliwy. Uciążliwy jest tranzyt, który utrudnia ruch wewnętrzny, czyli utrudnia nam życie.

      1. ruch tranzytowy byl jest i bedzie do czasu powstania obwodnicy. ta nowa ulica nie zaszkodzila a spowodowala ze ten ruch ktory przebiegal prze Daszynskiego teraz jest rozbity na obie trasy. W mojej ocenie przebic sie przez Centrum miasta teraz jest swobodniej. Moim zdaniem fakt ze mamy obie mozliwe trasy nalezaloby to wykorzystac tak jak sugeruje KAZIK aby ruch wewnetrzny mial lzej. Np. przejazd z Mragowa i Gizycka na Bartoszyce skierowac przez Pileckiego a powrot przez Daszynskiego lub odwrotnie. do czasu powstania obwodnicy inaczej zawsze komus nie bedzie pasowało.

        1. To o czym piszesz razem z Kazikiem, to przed tym przestrzegał Rypina dawno w programie KTK. Wspominał, że ta droga jest źle zaprojektowana i szybko zacznie się korkować. Dlatego najpierw powinna być obwodnica.

          1. Było mówione. Rypina sugerował dwa pasy w kier. Szpitalnej. Racja. Hejtery do budy.

  8. Osobiście nie rozumiem jednej rzeczy. Zwolennicy burmistrza używają głupiego argumentu przeciw obwodnicy, że przez nią nie przyjadą turyści tłumacząc w ten sposób zaniechanie włodarza odnośnie obwodnicy, ale jakoś nie widzą problemu w grożącym Kętrzynowi zalewem aut pomyśle poprowadzenia głównej trasy towarowej przez drogę na Giżycko.

    1. Bo zwolennicy burmistrza mają problemy z myśleniem. Gdyby ich nie mieli, to by nie byli jego zwolennikami. Proste.

    2. Od kiedy obwodnica przeszkadza turystom. W Mrągowie jest obwodnica, a turystów więcej niż w Kętrzynie.

  9. STOP , STOP – skoro to jest felieton Pana Rypiny to nie uchodzi nam go poprawiać,ale tylko popisać między sobą można.

          1. Ani od parady ani do porady. Kolesi medialnych lokalnych ma i to wystarcza do felietonów.

  10. dajmy sobie spokoj jaki u nas jest ruch kazdy wie, wyjdzcie teraz i zobaczcie czy cokolwiek stoi w korku lub mamy jakis ruch trazytowy chyba pod nocnym na mazurskiej? Metrolplia taka ze srodkiem ulicy mozna wracac po 22 i nikt nie zauwazy.

  11. Mam w nosie interesy królików i jego licznych kuzynów. Ulica Mazowiecka to cudowna aleja wysadzona wspaniałymi i zdrowymi drzewami, dzięki którym w lato asfalt się nie nagrzewa i nie śmierdzi, a przez cały rok jest pięknie.

    1. W mieście zarządzanym przez złego gospodarza logika nie istnieje. Aleje na Mazowieckiej najlepiej wyciąć, a komunikacyjny ściek pod wezwaniem Rotmistrza Pileckiego obsadzony docelowo jakimś chwastem, do bólu nazywać aleją (!). Brrrawo.

      1. Za te brednie powtarzane w KTK, ktoś powinien z miejsca odpowiadać. Nie przed burmistrzem, ale przed prokuratorem. Ulica Obrońców Westerplatte Bis jest jedną z najruchliwszych w mieście. Wokół niej mamy silnie skażone powietrze i prawdopodobnie już także glebę. Namawianie ludzi do spacerów wzdłuż tej trasy, bo ktoś postanowił nazwać ją aleją, to skrajny imbecylizm i szafowanie ludzkim zdrowiem.

    2. Propaganda wpuszczana do kętrzyńskiego obiegu za pośrednictwem KTK jest równie szkodliwa jak te spaliny na Westerplatte Bis.

      1. A głupie mamusie pójdą na spacerek z ukochanymi dzieciątkami, bo ścieżka rowerowa dla najmłodszych i pani Grądkowska tak ładnie chwaliła w tv…

  12. Rafał zapominałeś jak rzeczywiście wygląda ulica Daszyńskiego? Przecież obok siedzisz Starostwie.
    Ulica Daszyńskiego: jezdnia, chodnik i okna budynku mieszkalnego np. przy ‚olejkach”
    Ulica Skłodowskiej : jezdnia, chodnik, pas trawnika , okna budynku
    Zobacz jak odległość? U nas od wielu lat transport TIR jedzie i musimy żyć.

    1. Dlatego Pan Rafał pisze, że na dzień dzisiejszy należałoby zablokować przebudowę drogi Kętrzyn – Giżycko i najpierw wybudować obwodnicę i wtedy problem Pileckiego i Daszyńskiego przestanie istnieć. Proste.

  13. Ciekawe podejście nic nie robić problem sam zniknie. Pytanie co na to ci zwolennicy Rypiny którzy twierdzą, że miasto umiera, że nie ma pracy i młodzi uciekają. Odizolować Kętrzyn od reszty świata bo mieszkańcom ul. Skłodowskiej przeszkadza ruch samochodów a pozostali mieszkańcy mają się dostosować, najlepiej niech zamkną MTI, FAREL, WARMIĘ, bo to przez nich całe zamieszanie. Zablokować remont drogi na Giżycko do puki nie wybudują obwodnicy to jest mega IDIOTYCZNY pomysł jak jego autor, nawet turystów chce wygonić bo dzisiaj ta droga jest do bani, rowerem z dzieckiem bym się nią nie wybrał. Może za kilkanaście lat ZDW zmięknie i nam wybudują obwodnicę tylko wtedy nikt nią nie będzie jeździł bo nie będzie jak do niej dojechać i wszyscy będą omijać tą czarną dziurę na mapie.

    1. Na przebudowę chcą wydać 80 mln. zł. Na przebudowę Traugutta też poszło kilkanaście mln. Taka kasa spokojnie wystarczyłaby na obwodnicę. Jeśli rozpoczną przebudowę, to o obwodnicy możemy zapomnieć.

      1. Nie widziałem projektu obwodnicy więc tym bardziej nie ryzykował bym stwierdzenia jaka kasa wystarczy. Były tylko pomysły na przebieg obwodnicy i na te, tych pieniędzy zdecydowanie było by mało.

        1. To było 10 lat temu. Nie było planów nowych przejść granicznych itp. Wtedy obwodnica nie była potrzebna. Dzisiaj jest konieczna.

    2. Czarną dziurę to masz chyba zamiast mózgu skoro takie brednie piszesz. Do MTI nie trzeba dojeżdżać przez Skłodowskiej. Do Philipsa również. Obwodnica umożliwi lepsze zorganizowanie ruchu w mieście i więcej miejsca dla mieszkańców i turystów. Ktoś dał dobry przykład Mrągowa. Miasto dobrze prosperuje mimo, że ma obwodnicę. Kętrzyn nie ma obwodnicy, a zdycha. Zdycha, bo ma beznadziejnego burmistrza, który doprowadza miasto do upadku.

    1. A co zrobił twój burmistrz? Klepie wszystkie pomysły kolegów wojewódzkich z PSL wpuszczając ruch tranzytowy pod twoje okna. Plują na ciebie, a ty mówisz że deszcz pada. A po przebudowie Kętrzyn-Giżycko, to będzie tragedia.

    1. Działkowicze powinni dostać odszkodowania i miejsca na ogrodowej. Popieram. No chyba, ze ktoś woli wcinać marchewkę z ołowiem. 🙂

  14. Kolejny już raz trafne uwagi i słowa Pana Rypiny. Ta droga to pieniądze mieszkańców, które w nasym mieście mogły być znacznie lepiej zagospodarowane. Można tylko lczyć na zmianę w wyborach, które już niedługo. Brawo Panie Rafale.

      1. Problem Kaziku polega na tym, że ulicą przebiega ruch tranzytowy. Ponawiam prośbę abyś włączył myślenie. Nie przypominam sobie, aby pan Rypina czy ktokolwiek kwestionował sens nowej ulicy. Rypina wskazywał że będzie ona zbyt wąska i że wleje się nią tranzyt do parku i w tereny dotychczas spokojne typu szpital, park itd.

  15. Stare zdjęcie Ronda Witosa. Tiry będą wieżdzały do miasta bo zakłady są usytuowane w miescie i o jakim tranzycie wy mówicie poza tymi ciężarówkami i jakiej obwodnicy .

    1. O takim tranzycie, który jedzie z Litwy przez Ełk do 3- miasta lub z królewieckiej obłaści w jewrope. Dziennie przez Kętrzyn przejeżdża około 200 tirów z czego połowa na blachach z byłego ZSRR. Nie pierdziel mi tutaj, że wszystkie one jadą do majonezów, philipsa i warmii.

        1. Sam tryknij, to może ci pusty łeb zadziała. Pisał, że 200 tirów i połowa z tego to z krajów byłych radzieckich, czyli rosyjskie, ale i litewskie i białoruskie. Więc jakie 200 ruskich? Ruskich może jest 20 dziennie. Co do ogólnej liczby, to uwzględniając wszystkie kierunki, może okazać się nawet więcej niż te 200. Sam przelot wschód -zachód przez miasto czyli ulice Szpitalna i Traugutta, to łącznie około 20 tys samochodów na dobę. Nie wiesz, to nie pyskuj przydupasku burmistrzunia.

    2. Zdjęcie chyba aktualne, a sądząc po stanie przyrody i flagach, to pewnie z okolic 1 – 3 maja. Gdyby zdjęcie było sprzed roku, w lewo byłoby napisane ul. Szpitalna. Urzędasy ewidentnie pogrywają w kulki.

  16. Pan Rypina ma rację. W Kętrzynie drogi są robione bez sensu i bublowato, bo tu nikt się na drogach nie zna. Później tylko są niekończące się poprawki, a i tak jest słabo. Po tym felietonie pewnie policja zrobi pokazówkę, że panuje nad tym burdelem chociaż w istocie nie panuje bo się na tym nie zna. Może jeszcze zrobią wywiad z tym młodym Leninem z dróg powiatowych i tyle co się zmieni.

  17. Rondo Dmowskiego powinno być poszerzone bardziej tak jak jest w Olsztynie a jest tyle miejsca tylko żeby ci nie kompetentni urzędnicy nasi Kętrzyńscy,myśleli… Powinni czas najwyższy wkońcu myśleć o rozwiązaniu tego ronda niebezpiecznego Dmowskiego.Czas najwyższy zacząć myśleć a nie głupotami się zajmować,czy kwiatki sadzić na westerplatte bis i marnować pieniądze w błoto…A później mieć pretensje do kogoś,bo ktoś w kogoś przywalił na tym rondzie.Bo to jest wstyd i Hańba dla was !!! Bo takie ronda są w Ostrołęce ale poszerzone bardziej ludzie i normalnie tam jeżdżą i tam jest dwupasmówka ze światłami i nie ma cyrków i dziczy tak jak u nas w Kętrzynie.To było by całkiem inaczej. Ludzie dalej odwalają jazde na pamięć.
    Ogarnijcie się wkońcu,bo jest te rondo niebezpieczne nadal co wspominałem !!!!!!

  18. Nie mają kasy na dalszą przebudowę DK16 więc próbują upchnąć część ruchu na drogę 592 Kętrzyn – Giżycko – Ełk/Olecko. To jest chore i wygląda na to, że cwaniaki ministerialne wyręczają się cwaniaczkami wojewódzkimi, a cwaniaczki wojewódzkie Hećmanem który zrobił im westerplatte bis.

    1. Zbyt dalego idące wyciągasz wnioski , we wszystkim węszysz przekręt. Nie ma kasy na DK 16 to i tym bardziej na obwodnicę Kętrzyna , takie sa realia i trzeba się z tym na razie pogodzić . A Rypina niech nie opowiada bajek, które nic nie kosztują.

      1. Kasy na S16 nie ma w GDDKiA bo to krajówka, a drogi 592 i 594 są wojewódzkie, więc to już urząd marszałkowski. Rypina dobrze napisał. A jeśli to nie przekręt, to totalna głupota. I w jednym i w drugim przypadku ktoś kto za tym stoi, nie nadaje się na stołek burmistrza. W tym zakresie, niekompetencja nie jest lepsza od nieuczciwości.

        1. Jeśli nie ma funduszy na S16 to do czasu powinno zostać po staremu, a nie robić drogę na Giżycko że to niby dla mieszkańców, a w rzeczywistości po to, żeby nam podrzucić smroda, bo nikt go nie chce. Niestety burmistrz Kętrzyna za poklepanie po ramieniu albo z własnej naiwności zgadza się na przerzucenie tego syfu na ulice Kętrzyna.

    1. Właśnie dlatego że u nas sami specjaliści jak z koziej d… trąba, to dobrze, że chociaż radny Rypina napisał coś sensownego, a ludzie też dorzucili swoje uwagi. Wystarczy już arcydzieł „specjalisty” z Wojska Polskiego.

  19. Naczelnik wydz.komunikacji w starostwie i jednocześnie radny miejski Sz. Pan Rypina tylko wypisuję swoje mądrości z których nic nie wynika , bo nijak się maja do rzeczywistości , niech współnie ze Starostą coś zaproponują np.trasę przebiegu obwodnicy, jej finansowanie.

    1. Rzeczywistość jest taka, że Hećman udupi każdy dobry pomysł. Ma być drogo i głupio, żeby później można było poprawiać jak oświetlenie albo bazar.

    2. Pan Rypina już dawno na swojej stronie internetowej przedstawił koncepcję przebiegu obwodnicy. Czytałam i naprawdę ciekawie to wygląda.

    3. Masz rację NKE, byłem wczoraj w Wydz. Komunikacji – takiego bałaganu dawno nie widziałem……. ktoś chyba tam tym kieruje ponoć pan R. więc zamiast wymyślać obwodnice, niech najpierw zrobi porządek tam gdzie zarabia (też nasze) pieniądze.

      1. No wczoraj mógł być tam bałagan 😉 Tylko czemu winisz Pana R.? W niedzielę przecież nie będzie pilnował roboty 🙂 Tak dla mało kumatych – dzisiaj 26.06.2017 r. jest poniedziałek.

  20. Wszystkim miłośnikom Kętrzyna daję pod rozwagę fakt,że łatwiej jest zrobić drogę wyciętą w skale niż ciągnąć ją przez bagna.Już i tak mamy wszystkie oczka wodne pozasypywane w okolicy i gdzie ma pić wodę ptactwo.Szkoda gadać-wszyscy ciągną w swoją stronę.

    1. Akurat oczko wodne zasypali wykonawcy Westerplatte BIS według pomysłu twojego mundralińskiego burmistrza. Nie dosyć że ptactwo nie ma gdzie pić, to jeszcze woda zalewa ludziom piwnice.

    1. Mi też się podoba , lux ulica więcej takich .Dobrych ulic nigdy za wiele :Pileckiego ,Limanowskiego ,Traugutta ,Dworcowa.
      A Pan Rypina ,wielki znawca ? OSZOŁOM ! tylko tyle , że spokojny.

      1. Jeżeli nazywasz Rypinę oszołomem, to jesteś kretynem. Na stronie Radnego można znaleźć tekst dotyczący kolejnego bubla, czyli wyremontowanej Królowej Jadwigi. Radny prezentuje tam oficjalne opinie specjalisy, kwestionujące „dzieło” administracji Hećmana. Zaklinanie rzeczywistości nic tu nie pomoże. Bubel będzie bublem, niekompetentni urzędnicy – niekompetentnymi urzędnikami, a kretyni – kretynami.

Pozostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *